Get Adobe Flash player

Kontakt



1. Bezpłatne poradnictwo.

2. Informator o placówkach i instytucjach świadczących pomoc.

Fundusz alimentacyjny

 

 

Fundusz Alimentacyjny

      Procedura uzyskania świadczenia z funduszu alimentacyjnego zawarta jest w dokumencie: Karta usług funduszu alimentacyjnego.

 


Harmonogram wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres świadczeniowy 2023/2024

 Lp.

Miesiąc, którego dotyczy wypłata

Termin wypłat świadczeń z funduszu alimentacyjnego w poszczególnych miesiącach

1.

Październik 2023 r.

20.10.2023 r.

2.

Listopad 2023 r.

20.11.2023 r.

3.

Grudzień 2023 r.

20.12.2023 r.

4.

Styczeń 2024 r.

19.01.2024 r.

5.

Luty 2024 r.

20.02.2024 r.

6.

Marzec 2024 r.

20.03.2024 r.

7.

Kwiecień 2024 r.

19.04.2024 r.

8.

Maj 2024 r.

20.05.2024 r.

9.

Czerwiec 2024 r.

20.06.2024 r.

10.

Lipiec 2024 r.

19.07.2024 r.

11.

Sierpień 2024 r.

20.08.2024 r.

12

Wrzesień 2024 r.

20.09.2024 r.

Realizowany projekt

 


Projekt 2011







Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

 PROJEKT SYSTEMOWY W ROKU 2011

 

Cel główny projektu:

Wzrost aktywności społeczno-zawodowej wśród zagrożonych wykluczeniem społecznym będących klientami MGOPS.

Cel główny osiągany za pomocą następujących celów szczegółowych:

-  wzrost motywacji do aktywnego podchodzenia do swojej przyszłości osobistej oraz zawodowej;

-  nabycie umiejętności aktywnego poszukiwania pracy - aktywizacja społeczna bezrobotnych oraz nieaktywnych zawodowo;

-  wspomaganie wychowawcze i edukacyjne rodziny – wzrost świadomości na temat bycia rodzicem, nabycie umiejętności radzenia z problemami opiekuńczo-wychowawczymi;

-  przyjęcie aktywnej postawy w pokonywaniu życiowych trudności i rozwiązywaniu konfliktów;

-  zdobycie nowych wzorców oraz wzrost własnej wartości;

-  podniesienie świadomości nt. istotności dbania o siebie, otoczenie, zdrowie własne oraz najbliższych;

-  wzmocnienie potencjału OPS na rzecz realizacji zadań z zakresu aktywnej integracji.

Grupa docelowa:

Osoby bezrobotne, nieaktywne zawodowo, niepełnosprawne, będące klientami Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim.

Działania:

-  spotkania z psychologiem;

-  warsztaty rozwoju osobistego i zawodowego;

-  warsztaty z animatorem osób niepełnosprawnych;

-  zajęcia kulinarne;

-  szkoła dla rodziców;

-  zajęcia z dekorowania;

-  warsztaty z dbania o własny wizerunek;

-  wsparcie rodzin pracą asystentów rodzin.


Podsumowanie roku 2011

      Minął czwarty z kolei rok realizacji projektu systemowego „Aktywizacja społeczno-zawodowa bezrobotnych z Nowogrodu Bobrz.”. Dzięki środkom pochodzącym z Europejskiego Funduszu Społecznej, Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim rok rocznie może wspierać coraz to nowe grupy swoich podopiecznych. Nie inaczej było również w roku 2011. Ukierunkowanie projektu na typowo społeczną aktywizację klientów Ośrodka, pozwoliło na kompleksowe wsparcie w tym zakresie grupy 36 osób, z czego udział w projekcie zakończyło 30 osób (24 kobiety i 6 mężczyzn). W ww. grupie 36 osób znalazły się osoby o różnym statusie na rynku pracy: 19 osób bezrobotnych (18K i 1M) w tym 7 kobiet długotrwale bezrobotnych oraz 17 osób nieaktywnych zawodowo (11K i 6M).
       W tym roku po raz pierwszy działania projektowe obejmowały swym zakresem również bardzo liczną, bo aż 17 osób, grupę uczestników posiadających różne stopnie niepełnosprawności. W ramach projektu organizowano szereg zajęć, które swym zakresem miały nie tylko dawać możliwość nabycia nowych umiejętności, ale również naukę pracy w grupie, podejmowania decyzji w zespole, naukę współpracy oraz kooperacji z innymi, jak również szeroko pojętą integrację uczestników w ich własnym gronie jak i z otoczeniem, co w konsekwencji miało wspomagać ich w odzyskaniu wiary we własne możliwości i ponowną reintegrację ze społeczeństwem.

Aktywizacja społeczne w roku 2011 odbywała się za pomocą takich zajęć jak:

  • Zajęcia aktywizacyjno-integracyjne z psychologiem (20h);
  • Zajęcia z rozwoju osobistego i zawodowego (40h);
  • Zajęcia kulinarne (60h);
  • Zajęcia aktywizacyjne dla niepełnosprawnych (36h);
  • Zajęcia z dekorowania i zdobienia (64h);
  • Zajęcia komputerowe (60h);
  • Zajęcia z dbania o własny wizerunek (80h);
  • Szkoła dla rodziców;
  • Indywidualne wsparcie psychologiczne;
  • Opieka animatorów rodzin.

Łączni uczestnicy projektu wzięli udział w ponad 360 godzinach zajęć grupowych oraz kilkudziesięciu godzinach obejmujących wsparcie indywidualne.

Jeszcze w trakcie realizacji projektu zatrudnienie podjęły dwie jego uczestniczki.

 

EWALUACJA KOŃCOWA REALIZACJI PROJEKTU
„Aktywizacja społeczno-zawodowa bezrobotnych z Nowogrodu Bobrzańskiego”

 

Realizowany projekt 1 2012







Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

 PROJEKT SYSTEMOWY W ROKU 2012

 

„Aktywizacja społeczno-zawodowa bezrobotnych z Nowogrodu Bobrzańskiego”

      Słoneczne promienie, radosne twarze młodzieży opuszczającej szkolne korytarze, początek okresu wakacyjnego łączy się z półmetkiem  projektu systemowego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Poddziałanie 7.1.1 POKL „Aktywizacja społeczno – zawodowa osób bezrobotnych z Nowogrodu Bobrzańskiego”.

      Pierwszy kwartał poświęcony był rekrutacji beneficjentów i wyborze narzędzi aktywizacyjnych. Po rozpoznaniu potrzeb i zainteresowań z naszymi uczestnikami podpisane zostały kontrakty socjalne obejmujące skorzystanie z następujących instrumentów aktywizacji społecznej:

Gospodarowanie budżetem domowym i czasem

    Zajęcia odbywają się w terminie 13.04.2012 r. – 19.06.2012 r. w wymiarze 24 godzin – osoba prowadzącą jest Manuela Piątkowska.

      Celem zajęć jest umiejętność racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi, uzyskanie wiedzy z zakresu:

  • tworzenie i kontrola budżetu domowego;
  • efektywne sposoby "oszczędzania" na wydatkach;
  • jak planować dochody i wydatki;
  • gospodarowanie niewielkimi lub małymi pieniędzmi;
  • organizowanie planu dnia;
  • problem finansowy - jak radzić sobie w sytuacjach kryzysowych;
  • organizacja czasu wolnego, efektywne wykorzystanie czasu.

Warsztaty animacyjno - integracyjne

      Zajęcia odbywają się w terminie 05.04.2012 r. - 21.06.2012 r. w wymiarze 28 h – osobą prowadzącą jest psycholog Mateusz Wyderka.

     Grupowe spotkania umożliwiają spojrzeć na własną sytuację oczami innych osób z grupy oraz dokładniej poznać siebie w kontakcie z innymi ludźmi. Pozwalają dowiedzieć się o tym, jak inni budują relacje i związki; poznać nowe sposoby rozwiązywania problemów, radzenia sobie ze stresem i lękiem w różnych sytuacjach, uzyskać wiedzę o swoich zasobach, barierach zewnętrznych i wewnętrznych, określić cele krótko i długoterminowe w różnych aspektach życia.

Dbanie o siebie z elementami higieny osobistej

      Zajęcia odbywają się w terminie 11.04.2012 r. – 27.06.2012 r. w wymiarze 24h – zajęcia prowadzi Justyna Sońta.

      Zajęcia umożliwiają naszym uczestniczkom (i uczestnikom) na podniesienie własnej samooceny. Na warsztatach dowiadują się, jak zaprezentować własną osobę, żeby być pozytywnie spostrzeganym przez innych, poznają zasady sarvival vivere, wykonania makijażu. Wyśmienicie się bawią i wymieniają doświadczeniami z innymi uczestnikami. Zmieniają się nie do poznania, pięknieją, kwitną.

      Zajęcia pozwalają na doskonalenie świadomości dbania o siebie  z zakresu higieny, wizerunku i stylizacji oraz wzmocnienie motywacji do stosowania nabytej wiedzy w życiu codziennym.

Dekorowanie, zdobienie i podstawy szycia

      Zajęcia odbywają się w terminie 24.05.2012 r. – 05.06.2012 r. w wymiarze 8 godzin.

Zajęcia pozwalają beneficjentom na zapoznanie z podstawowymi technikami plastycznymi, zwiększenie umiejętności dbania o otoczenie, pobudzenie wyobraźni twórczej, sprawności motorycznej, kształtowanie potrzeb estetycznych, dokładności, cierpliwości, wrażliwości. Działanie te pozwalają również na odreagowanie stresu i napięć.

      Zajęcia manualne pozwalają również zapoznać się uczestnikom z własnymi możliwościami i talentami- z przekierowaniem na zainteresowanie kursami, szkoleniami, zdobywaniem nowych kwalifikacji zawodowych.

 

W okresie od lipca do września 2012 planujemy kontynuację bieżących zajęć oraz wprowadzenie nowych, w tym:

Warsztaty umiejętności wychowawczych

 Zajęcia z podstaw obsługi komputera

Indywidualny doradca zawodowy

 

W ramach projektu zatrudniony jest również asystent rodziny.

      Asystent rodziny to osoba posiadająca doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym w szczególności w pracy z rodzinami w kryzysie, z osobami uzależnionymi i niepełnosprawnymi. Jego zadaniem jest pomoc rodzinie w wdrażaniu prawidłowych postaw życiowych wszystkich jej członków.

      Do zadań asystenta należy:

•prowadzenie poradnictwa i edukacji dla rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej, w tym poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów oraz udzielanie informacji na temat pomocy świadczonej przez właściwe instytucje rządowe, samorządowe i organizacje pozarządowe;

•udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w uzyskaniu zatrudnienia, podnoszeniu kwalifikacji zawodowych oraz zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;

•współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;

•sporządzanie planu pracy z rodziną, we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z zespołem interdyscyplinarnym, określającego cel, spodziewane efekty, zakres działań oraz role wszystkich osób, których dotyczy plan pracy z rodziną, w przezwyciężeniu kryzysu w rodzinie;

•monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;

•sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach;

•współpraca z rodziną zastępczą, rodzinnym domem dziecka, placówką opiekuńczo-wychowawczą, regionalną placówką opiekuńczo-terapeutyczną lub interwencyjnym ośrodkiem preadopcyjnym, w których umieszczono dziecko z rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej oraz koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej i sądem.

  

W materiale wykorzystano materiały ze źródeł:

http://www.mops.turek.pl

http://dziecko-i-prawo.wieszjak.pl

http://www.praktyczneprawo.pl

http://www.kompi.pl

http://www.pup.glogow.pl

http://haftkrzyzykowy.wizytowka.pl

http://www.kdzjprzedszkole.com

http://www.bumac.pl

Realizowany projekt 2 2012







Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

 PROJEKT SYSTEMOWY W ROKU 2012

 

„Aktywizacja społeczno-zawodowa osób bezrobotnych z Nowogrodu Bobrzańskiego”

     Zimowy chłód przedostaje się przez okna, za nimi jeszcze złote liście rozwiewają się po ulicach Nowogrodu Bobrzańskiego, młodzież pisze już pierwsze egzaminy, okupując szkole ławy, nasi beneficjenci mogą pochwalić się pierwszymi certyfikatami zaświadczającymi ukończeniu kolejnego etapu projektu systemowego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Poddziałanie 7.1.1 POKL „Aktywizacja społeczno – zawodowa osób bezrobotnych z Nowogrodu Bobrzańskiego”.

     W drugim i trzecim kwartale kontynuowane były zajęcia rozpoczęte w kwietniu 2012 oraz wprowadzone, wychodząc naprzeciw potrzebom naszych uczestników, nowe instrumenty aktywizacji społecznej.

Gospodarowanie budżetem domowym i czasem

     Zajęcia odbywały 12.07.2012 r. – 10.08.2012 r. w wymiarze 16 godzin – osobą prowadzącą była Manuela Piątkowska. Łącznie odbyło się 40 godzin zajęć. W dniu 10.08.2012 r. z udziałem kierownik Agnieszki Bandiak, nastąpiło uroczyste rozdanie certyfikatów ukończenia zajęć. Beneficjenci byli bardzo zadowoleni z jakości zajęć, 100% osób uznało, że podczas spotkań panowała dobra atmosfera sprzyjająca otwartej komunikacji i współpracy.

Warsztaty animacyjno - integracyjne

     Zajęcia cieszyły się szczególnym zainteresowaniem, ich skutki są już widoczne, nasi beneficjenci są bardzo zintegrowani, chętnie mówią o planach na przyszłość, marzeniach, potrzebach osobistych. Ponadto również wszyscy uczestnicy określili wpływ tych zajęć na poprawę kontaktów z innymi jako korzystny i motywujący do dalszej pracy nad własnym rozwojem osobistym i zawodowym.

     Zajęcia animacyjno - integracyjne z psychologiem obywały się w terminie 05.07.2012 r.- 27.09.2012 r. w wymiarze 23 h, łącznie odbyło się 40 godzin zajęć. Ich uwieńczeniem była możliwość wypełnienia testów psychologicznych, które po opracowaniu przez psychologa, Mateusza Wyderkę, stanowiły bezcenną informację zarówno dla zainteresowanych, jak i dla doradcy zawodowego. Oczywiście nie obyło się bez certyfikatów zaświadczających o udziale w tego typu rozwoju osobistym.



Dbanie o siebie z elementami higieny osobistej

     Tu nasi uczestnicy przechodzili metamorfozy, był manicure, wizaż, fryzjer, mnóstwo zabawy i nawiązane przyjaźnie. Zajęcia w dużej mierze wpłynęły na podniesienie poczucia wartości i własnej samooceny. A przy tym dawały możliwość relaksu, radości i zajęcia się jedynie sobą.

     Zajęcia „Dbanie o siebie z elementami higieny osobistej” odbywały się w terminie 04.07.2012 r. – 18.07.2012 r. w wymiarze 10 h Łączna ilość to 32 godziny – zajęcia prowadziła Justyna Sońta. Zakończyły się uroczystym wręczeniem dyplomów uczestnictwa i zaświadczeniem o nabytej wiedzy. Gościem ostatnich zajęć była Beata Piasny, trener ds coachingu. Zadowolenie z jakości zajęć i prowadzącego wyniosło 100%!

Dekorowanie, zdobienie i podstawy szycia

     Zajęcia odbywały się od 26.07.2012 r. do 13.09.2012 r. w wymiarze 12 godzin h – zaplanowana jest kontynuacja zajęć do grudnia 2012 r. Łączna ilość to 64 godziny zajęć.

     Nasi beneficjenci mieli możliwość zapoznania się z postawami szycia (niektórzy są już ekspertami!).  Za ciekawe i przydatne uznali układanie wieńców, tworzenie kart okolicznościowych. Przed naszymi uczestnikami jeszcze kilka interesujących niespodzianek.

 

Zgodnie z zapowiedziami, od września 2012 r., cyklicznie, wprowadziliśmy nowe zajęcia zwiększające kompetencje i umiejętności naszych beneficjentów oraz pozwalające na poznanie swoich możliwości:

Zajęcia kompetencji rodzicielskich

     Celem zajęć jest wzbogacenie beneficjentów o wiedzę z zakresu umiejętności wychowawczych, zasad budowania kontaktu i dobrych relacji z dziećmi, radzenia sobie z agresją, stresem i bezradnością. Te działanie, jako jedno z wielu, ma wpłynąć na wzrost kompetencji wychowawczych uczestników. Zajęcia rozpoczęły się we wrześniu 2012 r. Oparte są na metodach opisanych przez Thomasa Gordona w „Wychowaniu bez porażek”, czyli:

- jak mówić, żeby dzieci słuchały, jak słuchać, żeby dzieci mówiły,

- bawię się z moim dzieckiem,

- rodzinne rytuały.

     Łączna ilość zajęć to 25 godzin, zajęcia prowadzone są przez Jadwigę Słapczyńską i Justynę Świątek, zakończenie zajęć planowane jest w grudniu 2012 r.

     W ramach zajęć w dniu 20.10.2012 r., w sobotę w godzinach od 9.00- 16.30 zorganizowany został wyjazd integracyjno – edukacyjny: Z WIZYTĄ W „SZKOLE POD STRZECHĄ” w Muzeum Etnograficznym w Zielonej Górze z/s w Ochli. W wyjeździe brało łącznie udział 40 osób.

      Głównym założeniem wyjazdu było nabycie umiejętności spędzania czasu wolnego z dziećmi – plenerowe zajęcia rekreacyjne rodziców z dziećmi ramach zajęć z dobrego rodzicielstwa, ale również integracja beneficjentów, w tym niepełnosprawnych z osobami sprawnymi oraz turystyka, edukacja i rekreacja – poznawanie historii i kultury polskiej wsi w oparciu o treści prezentowane na ekspozycjach czasowych i stałych w Muzeum Etnograficznym w Zielonej Górze z/s w Ochli.

W harmonogramie wyjazdu zawarte były działania:

  1. Dla dzieci– PRZEJŚCIE ŚCIEŻKĄ EDUKACYJNO – ZABAWOWĄ pt. „Złam szyfr ukrytych zwierząt w skansenie”, oprowadzała adiunkt mgr Elżbieta Sokołowska;
  2. Dla dorosłych- zwiedzanie Muzeum Etnograficznego (poznawanie zbiorów z zakresu budownictwa drewnianego, wyposażenia wnętrz zabytkowych obiektów mieszkalnych i gospodarczych i warsztatów rzemieślniczych. Zapoznanie z trójczłonową wystawą czasową „WIELOKULTUROWOŚĆ REGIONU LUBUSKIEGO, ARTEFAKTY KULTURY LUYDOWEJ”: „Maszyny Rolnicze – skok cywilizacyjny XIX w.”, „Archaiczne Narzędzia i Uprawy”, „Dawny Transport Wiejski”, „Marc Chagall - Litografie do Biblii” – grupa oprowadzana była przez etnografa - St. Kustosz mgr Irenę Soppa;
  3. Słodki poczęstunek w urokliwym Olchowym Gościńcu;
  4. Zapoznanie się z ekspozycją „Od Sahary Atlantyku. Kultury Afryki Zachodniej” oraz udział dorosłych i dzieci w interaktywnej inscenizacji do baśni M. Konopnickiej „JAK TO ZE LNEM BYŁO” (zajęcia prowadziła aktorka M. Wower z udziałem prządki Janiny Królak)
  5. Ognisko, gry, konkursy, zabawy w Zagrodzie Bukowińskiej, gdzie rodzice wraz z dziećmi pod okiem pedagogów mogli mierzyć się w konkurencjach, korzystali z umiejętności szycia i dekorowania tworząc szykowne stroje dla pociech, uczestniczyli w zabawach i tańcach.

Zapraszamy do galerii zdjęć!

   Zajęcia z podstaw obsługi komputera

     Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych beneficjentów od września 2012 r. wprowadzony został instrument aktywizacji społecznej „Zajęcia z podstaw obsługi komputera”.

Zakres materiału podczas zajęć został podzielony na trzy części:

1. nauka podstawowych umiejętności takich jak: uruchamianie komputera, posługiwanie się myszką i klawiaturą. Podstawowy cel szkolenia to poznanie zasad działania komputera oraz programu operacyjnego Windows.

2. nabycie umiejętności pisania i formatowania w tym nauka redagowania dokumentów aplikacyjnych, jakie niezbędne są przy ubieganiu się o zatrudnienie.

3. nabycie umiejętności poruszania się po stronach w Internecie w tym pobieranie, zapisywanie oraz drukowanie dokumentów.

Uczestnicy projektu zdobywają takie umiejętności jak:

- uruchamianie i zamykanie komputera,

- pisanie i formatowanie tekstu,

- zapisywanie dokumentu,

- zmiana wielkości liter oraz dobór czcionki,

- tworzenie dokumentu oraz jego wydruk.

- znajomość działania Internetu, odbierania i wysyłania poczty internetowej, wiedza o zagrożeniach związanych z komunikacją w sieci internetowej.

     Dla osób, które świetnie radzą sobie z podstawowymi czynnościami związanymi z obsługą komputera zaproponowane zostały zajęcia innego typu np. kompresja danych, obsługa programów graficznych, MS EXEL dla średniozaawansowanych i inne.

     Osobą prowadzącą jest Rafał Marlikowski, planuje się 60 godzin zajęć, które zakończą się w grudniu 2012 r. uzyskaniem certyfikatów.

 Indywidualny doradca zawodowy

     Zauważono potrzebę wprowadzenia instrumentu aktywizacji społecznej- „Zajęcia z indywidualnym doradcą zawodowym” dla osób bezrobotnych. Tu nieocenione były wyniki testów psychologicznych, jakie beneficjenci wykonywali podczas zajęć animacyjno - integracyjnych. Celem zajęć było przygotowanie uczestników do poruszania się na rynku pracy oraz wzmocnienie wiary we własne siły.

Indywidualny doradca zawodowy przeprowadzał z uczestnikami działania z zakresu:

1. badanie oczekiwań oraz potrzeb szkoleniowych pod kątem zdobywania umiejętności podnoszenia kwalifikacji zawodowych,

2. analiza predyspozycji, umiejętności i kompetencji zawodowych beneficjentów,

3. analiza dotychczasowej edukacji oraz doświadczenia zawodowego,

4. ustalenie preferencji dot. rodzaju i charakteru poszukiwanej pracy,

5. ustalenie luk kompetencyjnych, które utrudniają podjęcie pracy na preferowanych stanowiskach,

6. wskazanie kursów i szkoleń uzupełniających kompetencje zawodowe i osobiste,

7. wskazanie możliwych kierunków rozwoju kariery zawodowej,

8. informacja na temat regionalnego rynku pracy,

9. opracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD).

     Zajęcia odbyły się w miesiącu październiku 2012 r. , oprócz zajęć w grupie każdy uczestnik miał zapewnione 3 godziny zegarowe na pracę indywidualną z doradcą zawodowym. Wynikiem zajęć było utworzenie 13 IPD.

    Jeżeli chodzi o liczbę przeprowadzonych zajęć to 29% uczestników określiło ją jako „za małą” (gdzie za mała w tym ujęciu czytana jest jako chęć udziału w większej liczbie godzin ze względu na wysoki stopień zadowolenia z udziału w zajęciach). Zajęcia prowadził Marcin Herma.

    Zajęcia zwiększające motywację i poczucie własnej wartości
 
     Zajęcia zwiększające motywację i poczucie własnej wartości wprowadzone zostały w miesiącu październiku 2012 r. Celem zajęć jest podtrzymanie wszystkich uzyskanych przez beneficjentów poprzez udział w projekcie efektów, możliwość zmierzenia się ze swoimi ograniczeniami i trudnościami w grupie zintegrowanej, dającej poczucie bezpieczeństwa. To możliwość zadania pytań, na które nie było miejsca podczas wcześniejszych zajęć, wykorzystania umiejętności, nabytych w związku z udziałem w projekcie - komunikacji, otwartości, mówienia o uczuciach, swoich osobistych potrzebach. Łzy i śmiech, ciepło i zaufanie, kobiecość, męskość- to części składowe tych zajęć…

     Ilość łącznych godzin zajęć to 24, prowadzone są przez Renatę Teodorczyk.  Zajęcia te zakończą się w grudniu 2012 r.

     v W ramach projektu nadal z rodzinami współpracuje asystent rodziny, Bożena Nawrot.  

Obszary pracy asystenta rodzinnego to przede wszystkim:

  • ·       pomoc w rozwiązaniu podstawowych problemów socjalnych,
  • ·       pomoc w rozwiązywaniu problemów psychologicznych w rodzinie,
  • ·       pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
  • ·       wspieranie aktywności społecznej,
  • ·       motywowanie do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
  • ·       pomoc w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej.

     Indywidualna pomoc służy przede wszystkim wzbudzeniu w beneficjencie wiary w swoje możliwości oraz motywowaniu do podejmowania działań do tej pory uznawanych przez niego za niemożliwe. Asystent rodziny ma za zadanie zwiększyć ich poczucie wpływu na swoje życie, podnieść samoocenę.


Zakończenie edycji projektu za 2012 r.

     Powolutku działania w ramach projektu systemowego, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Poddziałanie 7.1.1 POKL „ Aktywizacja społeczno – zawodowa osób bezrobotnych z Nowogrodu Bobrzańskiego” chylą się ku zakończeniu obecnie trwającej edycji.

     W dniu 14.12.2012 r. uroczystą, wspólną Wigilią planujemy zapiąć „ostatni” guzik tegorocznej edycji projektu.

     Nasi beneficjenci już samodzielnie będą realizować swoje marzenia. Przyjaźnie z gruntu zajęć przenoszą się już na grunt prywatny, członkowie grupy sami dla siebie będą już wsparciem. Wspominając poszczególne zajęcia wiedzą, jak ważna jest dbałość o siebie, swoje gospodarstwo, środki finansowe. Wierzą w swoje umiejętności, zbliżają się do swoich bliskich korzystając z umiejętności poznanych na zajęciach z kompetencji rodzicielskich, czy zajęciach z komunikacji. To oni będą motorem do pozytywnych zmian całego systemu rodziny.

W materiale wykorzystano materiały ze źródeł:

http://www.mops.turek.pl

http://dziecko-i-prawo.wieszjak.pl

http://www.praktyczneprawo.pl

http://www.kompi.pl

http://www.pup.glogow.pl

http://haftkrzyzykowy.wizytowka.pl

http://www.kdzjprzedszkole.com

http://www.bumac.pl