Dyżury specjalistów
DYŻURY SPECJALISTÓW ds. PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE
PSYCHOLOG przyjmuje 3 razy w miesiącu w siedzibie MGOSIR ul. Pocztowa 7 Nowogród Bobrzański.
Wizyty umawiane są przez pracowników socjalnych tut. Ośrodka,
tel. 571 310 858 ; 574 937 607 ;
GMINNY ZESPÓŁ INTERDYSCYPLINARNY ds. PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE
w Nowogrodzie Bobrzańskim ul. Pocztowa 7
godziny przyjęć:
poniedziałek od 8.00 do 16.00
od wtorku do piątku od 7.00 do 15.00.
tel. 694 708 176; 571 310 858
e-mail: zi.nb@wp.pl
GMINNA KOMISJA ds. ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I NARKOMANII
Nowogród Bobrzański ul. Słowackiego 11 tel. 68 329 09 62 lub 517 886 299
PUNKT POMOCY RODZINIE
Nowogród Bobrzański ul. Pocztowa 7 (siedziba MGOSIR I piętro)
Punkt działa w każdy wtorek od 15.00-19.00 tel. 517 886 263
W ramach Punktu dyżurują:
- Psycholog uzależnień – w każdy pierwszy i trzeci wtorek miesiąca od godz.15.00-18.00
- Terapeuta dla współuzależnionych w każdy pierwszy czwartek miesiąca od godz.17.00-19.00
- Terapeuta dla osób uzależnionych – w każdy trzeci piątek miesiąca od godz. 16.00
Program - "Za życiem"
„Za życiem"
Z tytułu urodzenia się żywego dziecka, posiadającego zaświadczenie o ciężkim i nieodwracalnym upośledzeniu albo nieuleczalnej choroby zagrażającej życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu - przyznaje się, na to dziecko, jednorazowe świadczenie w wysokości 4000 zł.
Jednorazowe świadczenie przysługuje matce lub ojcu dziecka, opiekunowi prawnemu albo opiekunowi faktycznemu dziecka bez względu na dochód.
Prawo do jednorazowego świadczenia przyznaje się na wniosek, o którym mowa w rozporządzeniu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 26 stycznia 2023 r. w sprawie wzoru wniosku o ustalenie prawa do jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu (Dz. U. z 2023 r., poz.211).
Wniosek o ustalenie prawa do jednorazowego świadczenia składa się w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka, a w przypadku gdy wniosek dotyczy dziecka objętego opieką prawną, opieką faktyczną albo dziecka przysposobionego - w terminie 12 miesięcy od dnia objęcia dziecka opieką albo przysposobienia, nie później niż do ukończenia przez dziecko 18. roku życia.
Wniosek złożony po terminie właściwy organ pozostawia bez rozpoznania.
Jednorazowe świadczenie przysługuje, jeżeli kobieta pozostawała pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu (przepisu nie stosuje się do osób będących prawnymi lub faktycznymi opiekunami dziecka, a także do osób, które przysposobiły dziecko).
Pozostawanie pod opieką medyczną potwierdza się zaświadczeniem lekarskim lub zaświadczeniem wystawionym przez położną.
Ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, stwierdza w zaświadczeniu lekarz ubezpieczenia zdrowotnego, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, posiadający specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, perinatologii, neonatologii, neurologii dziecięcej, kardiologii dziecięcej lub chirurgii dziecięcej.
Szczegółowe informacje na temat uprawnień przysługujących w ramach ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin zamieszczone są:
- w Informatorze „Za życiem” na stronie MRPiPS - link .
- oraz na portalu - link
Akty prawne:
1) ustawa z dnia 4 listopada 2016 roku o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2020 roku poz. 1329).
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WMP20160001250
3) Uchwała nr 189 Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2021 r. zmieniająca uchwałę w sprawie programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem" (M. P. 2022r., poz. 64).
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230000211
Dokumenty do pobrania:
2) zaświadczenie lekarskie potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu - link
3) zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu - link do pobania
Asystent Rodziny
KIM JEST ASYSTENT RODZINY I JAKĄ PEŁNI ROLĘ?
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej przewiduje funkcję asystenta rodziny. Pełni on inną rolę niż pracownik socjalny, a mianowicie jest przede wszystkim wsparciem dla rodziny i jest bliżej jej problemów. Elastyczny czas pracy asystenta rodziny powinien być dostosowany do rytmu życia rodziny i jej realnych potrzeb. Rola asystenta rodziny polega na pomaganiu rodzinom dysfunkcyjnym z małoletnimi dziećmi, pomocy w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, socjalnych takich jak prowadzenie gospodarstwa domowego, prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi i inne obowiązki rodzicielskie.
Nadrzędnym celem w pracy z rodziną jest wypracowanie funkcji wychowawczych na podstawowym poziomie, aby zapobiec konieczności umieszczenia dziecka w pieczy zastępczej. Jeżeli jednak, taka sytuacja ma miejsce, to asystent rodziny kontynuuje swoją pracę z rodziną oraz współpracuje z instytucją pieczy zastępczej, pomagając rodzinie odzyskać stabilność życiową umożliwiającą powrót dziecka do rodziny biologicznej.
Liczba rodzin, z którymi jeden asystent rodziny może w tym samym czasie prowadzić pracę, jest uzależniona od stopnia trudności wykonywanych zadań, jednak nie może przekroczyć 15.
Przydzielenie rodzinie asystenta rodziny następuje na wniosek pracownika socjalnego, po przeprowadzeniu rodzinnego wywiadu środowiskowego oraz dokonaniu analizy sytuacji rodziny.
Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności cyfrowej strony internetowej Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej strony BIP i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejsko-Gminnej Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
• część dokumentów PDF została opublikowana bez warstwy tekstowej,
• nie posiadają opisów zdjęć, tekstu alternatywnego dla czytników obsługiwanych przez osoby ze specjalnymi potrzebami,
• niektóre dokumenty opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w instytucji, która jest autorem i dysponentem informacji.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Ewelina Chełminiak.
- E-mail: e.chelminiak@mgopsnb.pl
- Telefon: 48 574 945 736
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący:
- •: Kierownik Miejsko – Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim
- • Adres: ul. Pocztowa 7
- • e-mail: mgopsnb@nowogrodbobrz.pl
- • Telefon: 571310855
"Nazwa organu odwoławczego" oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Ośrodka, ul Pocztowa 7, 68-010 Nowogród Bobrzański jest w części dostosowany w potrzeb osób niepełnosprawnych. Do urzędu prowadzą dwa wejścia. Główne wejście usytuowane jest od strony ulicy Pocztowej bezpośrednio przy parkingu - parter. Na parterze znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich i toaleta przystosowana dla niepełnosprawnych. Do budynku i jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Ochrona danych osobowych
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
- Klauzula 500+, Fundusz Alimentacyjny, Świadczenia Rodzinne
- Klauzula dostęp do informacji publicznej
- Klauzula Pomoc Społeczna
- Klauzula MGOPS Ogólna
- Klauzula Dodatki Mieszkaniowe i Energetyczne
- Klauzula dla kontrachentów, zleceniobiorców
- Klauzula Klub Senior +
- Klauzula Karta Dużej Rodziny
- Klauzula dla pracowników MGOPS
- Klauzula Zespół Interdyscyplinarny
- Klauzula Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020
- Klauzula informacyjna dla osoby - dłużnika alimentacyjnego
- Klauzula informacyjna dot. dodatku osłonowego 2024
- Klauzula informacyjna - jednorazowe świadczenie - pomoc Ukraincom
- Klauzula informacyjna - Korpus Wsparcia Seniorów
- Klauzula informacyjna - zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka rodziny
- Klauzula informacyjna dot. ponownego wykorzystania informacji publicznej
- Klauzula informacyjna do programu AOON - MGOPS w Nowogrodzie Bobrzańskim
- Klauzula informacyjna do programu OW MGOPS w Nowogrodzie Bobrzańskim
- Klauzula informacyjna - dodatek gazowy
- Klauzula informacyjna - KLAUZULA_INFORMACYJNA-MGOPS PRACA ZDALNA
- Klauzula Informacyjna - Bon energetyczny
- Klauzula informacyjna - MGOPS - dla małżonka i osoby krewnej świadczeniobiorcy
- Klauzula informacyjna - MGOPS - ustawa o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej
Dodatek Osłonowy
- Karta usług dodatku osłonowego.
Polityka prywatności
Polityka prywatności
1. Polityka Prywatności ustala zasady przetwarzania wszelkich informacji o charakterze danych osobowych, które pozyskane zostały w związku z korzystaniem przez Użytkowników z serwisu internetowego mopsnb.pl (zwanego dalej „Stroną”).
2. Administratorem danych osobowych (ADO) jest Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowogrodzie Bobrzańskim, ul. Pocztowa 7, 66-010 Nowogród Bobrzański, e-mail: mgopsnb@nowogrodbobrz.pl, www.mgopsnb.pl.
3. W sprawach związanych z danymi osobowymi można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Miejskim w Nowogrodzie Bobrzańskim, MGOPS w Nowogrodzie Bobrzańskim, na adres e-mail: iod@nowogrodbobrz.pl; bezpośrednio lub listownie na adres Administratora.
4. Administrator przetwarza informacje o Użytkowniku zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/48/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – Dz.U. UE.L 2016.119.1, ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r., poz. 1000) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2017 r., poz.1219 z późn.zm.).
5. Administrator dba o bezpieczeństwo informacji o Użytkownikach Strony, w szczególności poprzez stosowną ich ochronę oraz zabezpieczenie przed dostępem osób nieuprawnionych.
6. Wszystkie informacje o Użytkownikach zbierane są automatycznie, z chwilą odwiedzenia przez nich Strony. Informacje te mogą być użyte do analizy zachowań Użytkowników w związku z korzystaniem ze Strony i zbierania danych o Użytkownikach.
7. Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów WWW, przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Dokładny wykaz informacji przechowywanych w plikach logów serwera WWW jest następujący:
-
- - publiczny adres IP komputera z którego nadeszło zapytanie (może to być bezpośrednio komputer użytkownika)
- - nazwę stacji klienta - identyfikacja realizowana przez protokół HTTP o ile jest możliwa,
- - nazwa użytkownika podawana w procesie autoryzacji,
- - czas nadejścia zapytania,
- - pierwszy wiersz żądania HTTP,
- - kod odpowiedzi HTTP,
- - liczbę wysłanych przez serwer bajtów,
- - adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) - w przypadku gdy przejście do strony Urzędu nastąpiło przez odnośnik,
- - informacje o przeglądarce użytkownika,
- - informacje o błędach, jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP.
Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi Stronę. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia: które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów itp.
8. Administrator jest w posiadaniu adresów IP Użytkowników oraz informacji o rozpoczęciu, zakończeniu oraz zakresie korzystania przez nich ze Strony, zapisywanych w logach systemowych. Informacje te wykorzystywane są do badań statystycznych i dotyczą wyłącznie tego, jaki adres IP i kiedy skorzystał ze Strony, nie są one natomiast zestawiane z żadnymi innymi danymi osobowymi poszczególnych Użytkowników.
9. Strona w sposób automatyczny zbiera dane zawarte w plikach cookies. Poprzez „pliki cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane w urządzeniach końcowych Użytkowników przeznaczone do korzystania ze stron internetowych.
10. Pliki cookies wykorzystywane są przez Administratora wyłącznie w celu obsługi Strony, w tym aby rozpoznać urządzenie Użytkownika i wyświetlić Stronę w sposób dostosowany do jego indywidualnych potrzeb, a także aby tworzyć anonimowe statystyki Strony.
11. Użytkownik w każdym wypadku może zablokować instalowanie plików cookies, usunąć stałe pliki cookies lub w inny sposób zmienić warunki przechowywania bądź otrzymywania plików cookies, wykorzystując w tym celu stosowne opcje swojej przeglądarki internetowej, z tym zastrzeżeniem, że wyłączenie plików cookies w przeglądarce może spowodować utrudnienia, a nawet uniemożliwić korzystanie ze Strony.
12. Strony internetowe partnerów Administratora, do których odnośniki umieszczone są na Stronie podlegają ich własnej polityce prywatności (w tym w zakresie wykorzystywania plików cookies).
13. Strona mgopsnb.pl zobowiązuje się do ochrony prywatności użytkowników i przestrzegania stosownych przepisów prawnych w zakresie ochrony danych i prywatności. Korzystając ze Strony, użytkownik akceptuje zasady zawarte w przedstawionej Polityce Prywatności.